Home » Voeding

Voeding

Hoeveel eiwitten heb je nodig voor spiermassa ontwikkeling?

Wanneer je spiermassa wil opbouwen, is het trainen in de sportschool de helft van het werk. De andere helft vindt plaats in de keuken. Voeding is uiterst belangrijk wanneer je spiermassa wilt gaan opbouwen. Je kan nog zo hard trainen, maar wanneer de voedingsinname niet goed is, zal het gewenste resultaat uitblijven. Rol van eiwitten Eiwit is een zeer complexe ... Lees meer »

Voedingssupplementen en doping

Voedingssupplementen en doping

Wat is doping? Het WADA (wereld anti-doping agentschap) heeft een lijst met methodes en voedingstoffen opgesteld die verboden zijn om te gebruiken binnen de sport. Wanneer iemand doping gebruikt staat deze stof dus op de lijst van de WADA. Een stof of methode komt op deze lijst wanneer deze aan minimaal twee van de volgende criteria voldoet: De stof is ... Lees meer »

De 10 belangrijkste natuurlijke producten voor je spieren

De producten die zijn gekozen kunnen allemaal eenvoudig worden verwerkt in heerlijke gerechten. Verder zijn het allemaal natuurlijke producten. 1. Eieren De eerste keuze is natuurlijk een voor de hand liggende keuze. Als je aan een willekeurig persoon vraagt wat belangrijk is voor spieropbouw dan zal deze antwoorden met “eiwitten“. In welk product zitten meer eiwitten dan in een ei zelf? Vandaar ... Lees meer »

De 10 voedingsregels voor spieropbouw

1. Eet ‘schone voeding’ Naast het advies om voldoende eiwitten te eten, is het ook belangrijk om ‘schone voeding te eten. Eet geen voeding die je grootmoeder niet als voeding zal beschouwen. Voedingsmiddelen zoals noten, zaden, groente en mager vlees zijn belangrijke voedingsstoffen die je spieren nodig hebben. 2. Dubbel ontbijten Wanneer je spiermassa wilt opbouwen, dan moet je goed ... Lees meer »

Zalm uit de oven

Ingrediënten zalmfilet , snijd ze in 4 stukken Grofkorrelige zout Versgemalen zwarte peper 1 sjalot 1 eetlepel rode wijnazijn Grove korrel zout 2 eetlepels kappertjes, afgespoeld 1 kopje verse bladpeterselie 1/2 kop geroosterde amandelen Olijfolie Bereiding Verwarm de oven voor op 230 graden. bestrooi de zalm met zout en peper. Leg de zalm met het vel naar beneden, op een ... Lees meer »

Top 3 groene smoothies

Veel mensen hebben moeite met het binnen krijgen van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid groenten. Een groene smoothie kan oplossing bieden. Je zult je fitter en energieker voelen. Een groene smoothie kan ook helpen centimeters verliezen rond je middel. Verder bevorderd een groene smoothie het herstel na een zware training. Dit komt door de flinke dosis voedingsstoffen en antioxidanten. Recepten 1. ... Lees meer »

6 redenen waarom alcohol je training nadelig beïnvloedt

Alcohol

Je spieraanmaak wordt minder door alcohol Uit onderzoek is gebleken dat alcohol slecht samengaat met de eiwit aanmaak. Om spieren aan te maken is het hormoon testosteron nodig. Door alcohol schiet de testosteron spiegel omlaag en de cortisol (stresshormoon) juist omhoog. Cortisol heeft een nadelig effect op je spieraanmaak. Je raadt het al.. Je zal eerder spieren afbreken dan aanmaken ... Lees meer »

Informatie over Superfoods

Wat zijn superfoods? Superfoods is een verzamelnaam voor een aantal eetbare planten en vruchten die rijk zijn aan essentiële voedingsstoffen, zoals: proteïne, mineralen, vitaminen, enzymen, antioxidanten, vetzuren en aminozuren. De meeste gezonde voedingsmiddelen bevatten 2 of 3 eigenschappen die goed zijn voor de gezondheid. Superfoods bevatten vaak 12 of meer extra gezonde eigenschappen. Waarom zouden we superfoods eten? Superfoods hebben ... Lees meer »

Kip spies

Ingrediënten (1 portie): 170 gram  kipfilet 1 eetlepel kokosolie 2 teentjes knoflook zeezout en zwarte peper 1/2 theelepel oregano 1/2 theelepel zoete rode paprika poeder 1/2 theelepel komijn 1/2 courgette 1/2 rode paprika 1/4 rode ui Bereiding 1. Snij de kip in blokjes en de groente in grote stukken (voor op een spies). 2. Plet de knoflook en meng dit ... Lees meer »