Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/samtim/domains/fitdoorfitness.nl/public_html/wp-content/themes/fdf/functions/theme-functions.php on line 0
Push Up test - Kracht, Testen
Home » Testen » Kracht » Push Up test

Push Up test


Push Up test
Dit is een gemakkelijke test voor kracht en uithoudingsvermogen van de borstspier ofwel M. Pectoralis Major. Hoeveel push Ups kan jij maken?


Procedure: 

Mannen moeten de standaard “militaire stijl” Push Up positie  gebruiken waarbij alleen de handen en de tenen de grond raken in de uitgangspositie. Vrouwen hebben de extra optie en mogen  de “gebogen knie” positie gebruiken. Om dit te doen, knielen op de vloer, handen aan weerszijden van de borst en houd de rug recht. Laat de borst zakken naar de vloer  tot je ellebogen in een rechte hoek staan, of je borst licht de grond raakt.

Maak zoveel mogelijk Push ups totdat je niet meer kunt. Tel het aantal Push up dat je hebt gemaakt en vergelijk het in de tabel. Doe de test na een paar trainingen opnieuw en kijk of er verbetering is.

Succes!

tabel: Push Up test norm voor mannen.

Leeftijd 17-19 20-29 30-39 40-49 50-59 60-69
Uitstekend >  56 > 47 > 41 > 34 > 31 > 30
Goed 47 – 56 39 – 47 34 – 41 28 – 34 25 – 31 24 – 30
Boven gemiddeld
35 – 46 30 – 39 25 – 33 21 – 28 18 – 24 17 – 23
Gemiddeld 19 – 34 17 – 29 13- 24 11 – 20 9 – 17 6 – 16
Onder gemiddeld
11 – 18 10 – 16 8 – 12 6 – 10 5 – 8 3 – 5
Slecht 4 – 10 4 – 9 2 – 7 1 – 5 1 – 4 1 – 2
Zeer slecht
< 4 < 4 < 2 0 0 0

tabel: Push Up test norm voor vrouwen

Leeftijd 17-19 20-29 30-39 40-49 50-59 60-65
Uitstekend  > 35 > 36 > 37 > 31 > 25 > 23
Goed 27 – 35 30 – 36 30 – 37 25 – 31 21 – 25 19 – 23
Boven gemiddeld
21 – 27 23 – 29 22- 30 18 – 24 15 – 20 13 – 18
Gemiddeld 11 – 20 12 – 22 10 – 21 8 – 17 7 – 14 5 – 12
Onder gemiddeld
6 – 10 7 – 11 5 – 9 4 – 7 3 – 6 2- 4
Slecht 2 – 5 2 – 6 1 – 4 1 – 3 1 – 2 1
Zeer slecht
0 – 1 0 – 1 0 0 0 0

 

 

 

Procedure:  Mannen moeten de standaard “militaire stijl” Push Up positie  gebruiken waarbij alleen de handen en de tenen de grond raken in de uitgangspositie. Vrouwen hebben de extra optie en mogen  de “gebogen knie” positie gebruiken. Om dit te doen, knielen op de vloer, handen aan weerszijden van de borst en houd de rug recht. Laat de borst zakken naar de ...

Beoordeling

Wat vond je van dit artikel?

Gebruikers beoordeling: 3.63/5 ( 3 stemmen)
0

Geef een Reactie

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*