Home » Overig » Triceps training: Go to the limit

Triceps training: Go to the limit


Triceps training: Go to the limit
Biceps zijn leuk om te trainen, maar de triceps zijn belangrijker, zeker als je ook zwaar wil bankdrukken. Geef je triceps een opdonder met deze zware training.


Biceps zijn leuk om te trainen en zien er indrukwekkend uit wanneer deze goed ontwikkeld zijn. Maar de triceps mogen zeker niet vergeten worden. Sterker nog, deze zijn misschien nog wel belangrijker om te trainen dan de biceps.  De trekkracht bij bankdrukken, military pressen en, voor de crossfitters, de muscle up komt ook uit de triceps.

De training

Met deze triceps training wordt gebruik gemaakt van een combinatie van unieke bewegingen, zwaar gewicht en veel volume. Dus ben je toe aan een extreme triceps workout, probeer dat dit. De damp zal van je triceps afslaan.

Oefening Sets Reps Rust
1- arm pushdown met touw 3 10-15 30 sec.
EZ- curl extension boven het hoofd 4 10-12 60 sec.
Triceps press 4 10-12 60 sec.
Hoge pulley kabel pushdown 4 12-15 60 sec.

* Ga op een vlakke bank liggen met een paar dumbells op de borst met knokkels van je handen naar elkaar toe wijzen en de ellenbogen naar buiten.   Strek de ellenbogen om de dumbells omhoog te brengen. Je eindigt in de positie van het standaard bankdrukken.

** Gebruik een rechte of EZ- stang aan een hoge pulley. Leun naar achteren en hou je ellenbogen strak tegen het bovenlichaam als je naar beneden drukt. ( je kunt ook een schuin bankje gebruiken).

Biceps zijn leuk om te trainen en zien er indrukwekkend uit wanneer deze goed ontwikkeld zijn. Maar de triceps mogen zeker niet vergeten worden. Sterker nog, deze zijn misschien nog wel belangrijker om te trainen dan de biceps.  De trekkracht bij bankdrukken, military pressen en, voor de crossfitters, de muscle up komt ook uit de triceps. De ...

Beoordeling

Wat vond je van dit artikel?

Gebruikers beoordeling: 4.78/5 ( 2 stemmen)
0

Geef een Reactie

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*