Home » Overig » Beste biceps oefeningen voor kracht en spiermassa

Beste biceps oefeningen voor kracht en spiermassa


Beste biceps oefeningen voor kracht en spiermassa
Vaak worden rug oefeningen gecombineerd met biceps oefeningen in 1 training. Hier zijn de 5 beste oefeningen voor de biceps na je rows en pulldowns. Wanneer je deze biceps workout toevoegt aan je normale rugoefeningen staat niks meer in de weg tussen jou en enorme biceps.


Wanneer mensen aan bodybuilding gaan doen wordt vaak veel aandacht aan de biceps besteed. Maar de triceps mogen zeker niet vergeten worden. Een goede balans tussen biceps en triceps is essentieel voor optimaal resultaat. Zie triceps training

Hier zijn de 5 beste oefeningen na je rows en pulldowns:

1. Barbell curl

De eerste oefening is de barbell curl. Hierbij geldt dat de biceps geprikkeld moet worden door zwaar gewicht. De meeste mensen kunnen meer gewicht liften met een barbell dan met dumbells. Daarom is deze oefening perfect voor grote en sterke biceps.

Het is belangrijk bij deze oefening dat de beweging niet te klein wordt gemaakt. Maak een zo groot mogelijke bewegingsuitslag zonder de spier rust te gunnen. Zo zorg je ervoor dat de gehele spier wordt belast en niet een gedeelde ervan.

2. Incline dumbell curl

De 2e oefening is de incline dumbell curl. Door de stabiele uitgangshouding in deze oefening is er bijna geen mogelijkheid om te compenseren uit je rug.

Wanneer je deze oefening uitvoert, zal je maximale spanning voelen in de spierbuik van je biceps. Het gewicht zal niet zo hoog liggen wat je kan liften. Maar maak je geen zorgen, wanneer je jezelf tot het maximum  pusht is deze oefening geschikt voor optimaal resultaat.

3. Standing biceps cable curl

Wanneer je de diepe vezels van de biceps een opdonder wil geven, is de biceps cable curl een geschikte oefening. Door de kabel wordt er meer stabilisatie van de biceps gevraagd wat de oefening zwaar maakt. Je kan variatie in de oefening aan brengen door aan de de oefening met een bar of touw, 1- handig of 2- handig te doen.

4. Reverse grip bent over row.

Naast je gewone rows in je programma, is de reverse grip bent over row een goede variate om mee te pakken. Door de reverse grip zet je meer spanning op de biceps dan de gewone row.

5. Concentration curl

De laatse oefening om je biceps te laten groeien is  de concentration curl. Wanneer deze gedaan wordt in zit, moet je wederom ervoor zorgen dat de bewegingsuitslag optimaal is. Deze geïsoleerde biceps oefening is perfect om als laatste te doen in je training.

Voeg niet al deze oefening in 1 keer toe aan je trainingsworkout. Neem maximaal 3 oefeningen en varieer om de 4 weken om de trainingsprikkel  te houden. Neem 4 sets van 6- 8 herhalingen of probeer super sets.

Wanneer mensen aan bodybuilding gaan doen wordt vaak veel aandacht aan de biceps besteed. Maar de triceps mogen zeker niet vergeten worden. Een goede balans tussen biceps en triceps is essentieel voor optimaal resultaat. Zie triceps training Hier zijn de 5 beste oefeningen na je rows en pulldowns: 1. Barbell curl De eerste oefening is ...

Beoordeling

Wat vond je van dit artikel?

Gebruikers beoordeling: 4.85/5 ( 2 stemmen)
0

Geef een Reactie

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*