Home » Fitness schema's » Algemeen » Fitness schema voor beginners

Fitness schema voor beginners


Fitness schema voor beginners
Je gaat beginnen met fitnessen, maar weet niet wat je moet doen? Dan is dit schema voor jou gemaakt. Het bevat een verantwoorde opbouw en technisch makkelijke oefeningen zodat je niet tegen blessures aanloopt.


Oefeningen

In dit schema vind je voornamelijk oefeningen die uitgevoerd worden op toestellen. Het voordelen van toestellen zijn dat ze minder technisch zijn dan losse oefeningen, zodat je minder fout kan doen en niet tegen vervelende blessures aanloopt.

Herhalingen en intensiteit

Wanneer je begint met fitnessen is het verstandig om veel herhalingen te maken met weinig gewicht. Je bent op deze manier het kracht uithoudingsvermogen van de spier aan het trainen. Dit is een prima manier om je spieren te laten wennen aan fitness. Begin je met trainen met te zwaar gewicht, dan is de kans groot dat je tegen blessures aanloopt.

Oefeningen In dit schema vind je voornamelijk oefeningen die uitgevoerd worden op toestellen. Het voordelen van toestellen zijn dat ze minder technisch zijn dan losse oefeningen, zodat je minder fout kan doen en niet tegen vervelende blessures aanloopt. Herhalingen en intensiteit Wanneer je begint met fitnessen is het verstandig om veel herhalingen te maken met ...

Beoordeling

Wat vond je van dit artikel?

Gebruikers beoordeling: 4.85/5 ( 1 stemmen)
0

Geef een Reactie

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*