Home » Fitness schema's » Fitness schema voetbal

Fitness schema voetbal


Fitness schema voetbal
Alle grote profclubs doen het al, krachttraining voor voetballers. De fysieke prestaties gaan er aanzienlijk op vooruit. Met krachttraining wordt onder andere je startsnelheid en maximale snelheid hoger, schotkracht harder en kopduels worden vaker gewonnen door de toegenomen sprongkracht.


In dit schema worden voornamelijk de beenspieren getraind. Je wilt de spieren zo sportspecifiek mogelijk trainen. Omdat je in een voetbalwedstrijd veel explosieve acties maakt, is het belangrijk om de oefeningen ook explosief uit te voeren.

Verder wordt er in dit schema aandacht besteed aan de rompstabiliteit. De rompstabiliteit is belangrijk bij voetbal voor het winnen van duels, maar ook om sneller en explosiever te worden of om een bal harder te schieten. Wanneer de rompstabiliteit goed is, kan spierkracht optimaal worden benut.

In dit schema worden voornamelijk de beenspieren getraind. Je wilt de spieren zo sportspecifiek mogelijk trainen. Omdat je in een voetbalwedstrijd veel explosieve acties maakt, is het belangrijk om de oefeningen ook explosief uit te voeren. Verder wordt er in dit schema aandacht besteed aan de rompstabiliteit. De rompstabiliteit is belangrijk bij voetbal voor het ...

Beoordeling

Wat vond je van dit artikel?

Gebruikers beoordeling: 4.59/5 ( 6 stemmen)
0

Geef een Reactie

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*