Home » Fitness schema’s

Fitness schema’s

Dagelijkse workout voor 28 dagen (Februari)

De dagelijkse workout van februari 2015 bestaat uit 5 oefeningen. 1 Oefening voor het onderlichaam en 4 oefeningen voor de buikspieren/romp. Crunch Lunge Leg raise Russian twist Side hoover Gedurende de workout wordt het aantal herhalingen opgevoerd om jezelf telkens uit te dagen. De herhalingen kunnen zelf in setjes worden opgedeeld om het gemakkelijker te maken. Door alle oefeningen en ... Lees meer »

Dagelijkse workout voor 30 dagen (Januari)

De dagelijkse workout van januari 2015 bestaat uit 5 oefeningen. 1 Oefening voor het bovenlichaam, 1 oefening voor het onderlichaam en 3 oefeningen voor de buikspieren/romp. Push ups Squats Bicycle crunch Hoover Superman Gedurende de workout wordt het aantal herhalingen opgevoerd om jezelf telkens uit te dagen. De herhalingen kunnen zelf in setjes worden opgedeeld om het gemakkelijker te maken. Door ... Lees meer »

Buik/Billen/Benen fitness schema voor thuis

Algemeen De buik, billen en de benen… Misschien wel de meest getrainde spiergroepen in de sportschool. Met dit schema kan je nu ook je buik, billen en benen thuis trainen! Alle oefeningen kunnen uitgevoerd worden met je eigen lichaamsgewicht en zonder apparaten. In eerdere artikelen is uitgelegd waarom je voor een bepaald aantal herhalingen kiest in je training (algemene krachttraining). ... Lees meer »

Fitness schema voetbal

In dit schema worden voornamelijk de beenspieren getraind. Je wilt de spieren zo sportspecifiek mogelijk trainen. Omdat je in een voetbalwedstrijd veel explosieve acties maakt, is het belangrijk om de oefeningen ook explosief uit te voeren. Verder wordt er in dit schema aandacht besteed aan de rompstabiliteit. De rompstabiliteit is belangrijk bij voetbal voor het winnen van duels, maar ook ... Lees meer »

Fitness billen workout voor thuis

Welke vrouw wil het niet, mooie strakke billen. Helaas moet je er wel wat voor doen. Dit schema gaat je daarbij zeker helpen! In dit schema zitten oefeningen voor zowel de grote bilspier, als voor de kleinere bilspieren die er onderliggen. Door alle bilspieren te trainer heb je optimaal resultaat. Oefeningen Dit schema kan makkelijk meerdere keren per week worden ... Lees meer »

Fitness schema voor de gemiddelde sporter

Variatie maakt het leuk! In dit schema worden alle grote spiergroepen getraind om je lichaam fit te houden. De variatie van vaste apparaten en losse oefeningen maakt het schema leuk en uitdagend. Met de vaste apparaten train je geïsoleerd grote spiergroepen, terwijl de losse oefeningen juist van functioneler zijn voor het dagelijks leven. Sport je al een tijdje en ben ... Lees meer »

Buikspier workout zonder sit-up of crunch

Als je denkt aan buikspier oefeningen, is meestal het eerste wat in je opkomt de sit-up of crunch.  De sit-up is een prima oefening, mits de uitvoering goed is. Het kan ook  voorkomen dat de crunch of sit up pijn geeft in de nek, rug of onderrug. Gelukkig zijn er genoeg alternatieve oefeningen voor de sit-up. Fitness schema De alternatieve oefeningen ... Lees meer »

Fitness schema voor beginners

Oefeningen In dit schema vind je voornamelijk oefeningen die uitgevoerd worden op toestellen. Het voordelen van toestellen zijn dat ze minder technisch zijn dan losse oefeningen, zodat je minder fout kan doen en niet tegen vervelende blessures aanloopt. Herhalingen en intensiteit Wanneer je begint met fitnessen is het verstandig om veel herhalingen te maken met weinig gewicht. Je bent op ... Lees meer »

Fitness schema voor thuis

Schema voor thuis

Algemeen Dit artikel bevat een link die leidt naar een fitness schema om thuis te gaan trainen. Dit fitness schema bevat alleen maar oefeningen die thuis uit te voeren zijn. Het schema kan worden uitgevoerd door middel van het trainen met je eigen lichaamsgewicht. Om sommige oefeningen zwaarder te maken kan er gebruikt gemaakt worden van bijvoorbeeld kleine dumbells of ... Lees meer »

Fitness schema bootcamp met eigen lichaamsgewicht

Bootcamp Bootcamp is een high intensity training dat is over komen waaien vanuit Amerika. Deze energieke en gevarieerde training is razend populair in sportscholen. Oorspronkelijk is het bedoeld om lekker buiten te trainen, maar dit kan ook prima thuis of in de sportschool. Binnen een half uurtje ben je alweer klaar en heb je tot wel 800 kcal verbrand! De ... Lees meer »