Home » Fitness oefeningen » Upright row oefening

Upright row oefening


Upright row oefening
De upright row. Hoe voer je deze oefening uit? Wat zijn de aandachtspunten van de upright row? Lees snel verder voor de antwoorden op deze vragen.


Met de upright row oefening worden zowel de schouder als bovenrug spieren getraind, dit is ook de reden dat de upright row in de literatuur vaak als rugoefening wordt omschreven. Het is een oefening die zowel met dumbells, kabel of een stang uitgevoerd kan worden. Bij al deze verschillende varianten is het van belang dat alleen de armen en schouders bewegen zonder dat de rest van het lichaam mee beweegt. Hieronder staat de upright row uitgeschreven in een stappenplan:

  1. Deze oefening kan met verschillend materiaal uitgevoerd worden: cable, dumbell, halter, machine.
  2. Ga rechtop staan en pak het handvat met beide handen vast.
  3. Adem in en trek de kabel langs je lichaam omhoog tot ongeveer je kin.
  4. Let hierbij op dat de ellebogen hoog blijven.
  5. Breng hierna je armen in een vloeiende beweging weer omlaag.
Met de upright row oefening worden zowel de schouder als bovenrug spieren getraind, dit is ook de reden dat de upright row in de literatuur vaak als rugoefening wordt omschreven. Het is een oefening die zowel met dumbells, kabel of een stang uitgevoerd kan worden. Bij al deze verschillende varianten is het van belang dat ...

Beoordeling

Schouders
Rug
Armen

Wat vond je van dit artikel?

Gebruikers beoordeling: 4.95/5 ( 2 stemmen)
88

Geef een Reactie

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*