Home » Fitness oefeningen » Upright row oefening

Upright row oefening


Upright row oefening
De upright row. Hoe voer je deze oefening uit? Wat zijn de aandachtspunten van de upright row? Lees snel verder voor de antwoorden op deze vragen.


De upright row is een oefening voor de bovenrug spieren. Ook de schouders en bovenarmen helpen mee met het mogelijk maken van de beweging. Het is belangrijk dat tijdens de omhooggaande fase de ellebogen goed hoog worden gehouden. De oefening wordt vaak uitgevoerd met een kabel maar kan ook zeker met een halter of dumbell uitgevoerd worden. Hieronder staat de oefening uitgeschreven in een stappenplan:

  1. Ga rechtop staan en pak de halter in een bovenhandse greep vast.
  2. Plaats je handen ongeveer op schouderbreedte.
  3. Trek de halter omhoog tot ongveveer je kin.
  4. Zorg dat je de ellebogen omhoog houdt.
  5. Zak hierna gecontroleerd terug in de uitgangspositie.
De upright row is een oefening voor de bovenrug spieren. Ook de schouders en bovenarmen helpen mee met het mogelijk maken van de beweging. Het is belangrijk dat tijdens de omhooggaande fase de ellebogen goed hoog worden gehouden. De oefening wordt vaak uitgevoerd met een kabel maar kan ook zeker met een halter of dumbell ...

Beoordeling

Rug
Schouders
Armen

Wat vond je van dit artikel?

Gebruikers beoordeling: Wees de eerste!
85

Geef een Reactie

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*