Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/samtim/domains/fitdoorfitness.nl/public_html/wp-content/themes/fdf/functions/theme-functions.php on line 0
Top 10 Fitness oefeningen Benen - Benen, Fitness oefeningen
Home » Fitness oefeningen » Benen » Top 10 Fitness oefeningen Benen

Top 10 Fitness oefeningen Benen


Top 10 Fitness oefeningen Benen
Er zijn erg veel oefeningen om je benen te trainen. Dit is een top 10 van de beste been oefeningen in de sportscholen op dit moment. Deze oefeningen zijn allen uit te voeren in praktisch elk fitnesscentra.


Top 10: Fitness oefeningen benen

Veel van deze oefeningen worden uitgevoerd op een fitness toestel maar er zijn ook oefeningen die met een halter stang of eigen lichaamsgewicht uitgevoerd moeten worden. Het is van belang dat er tijdens het uitvoeren van de onderstaande oefeningen goed op de beschreven techniek/uitvoering wordt gelet. Elke oefening kan met een andere intensiteit-rust verhouding worden uitgevoerd, meer hierover lees je in het artikel over algemene krachttraining.

Fitness oefeningen Benen

 

Squat  Squat
  1. Ga onder de halterstang staan die op het squat rek ligt.
  • Lees de volgende stappen: Squat
Leg press   Leg press
  1. Ga met je rug tegen de rugleuning zitten.
Lunges  Lunges
  1. Ga staan, met je voeten naast elkaar en de halter in je nek.
Deadlift  Deadlift
  1. Ga met je gezicht naar de halter toe staan die op de grond ligt.
Leg extension     Leg extension
  1. Ga op het apparaat zitten en plaats de voeten onder de rol.
Lying leg curl   Leg curl
  1. Ga op het apparaat liggen en plaats de hallen onder de rollen.
Standing calf raise  Standing calf raise
  1. Ga met een halter stang in de nek op een lichte verhoging staan zodat de hielen vrij zijn van de grond.
Front Squat  Front squat
  1. Ga staan en laat de halter op het bovenste deel van borst steunen.
Goodmorning  Goodmorning
  1. Plaats de halter op dezelfde manier in de nek zoals bij de squat positie.
Glute machine  Glute machine
  1. Ga op het toestel staan en pak de handvatten vast.

Persoonlijke hardloopoefeningen

Ben je op zoek naar specifieke hardloopoefeningen? Dan raden we je aan om een loopanalyse uit te laten voeren om achter de juiste oefeningen voor jou te komen.

Top 10: Fitness oefeningen benen Veel van deze oefeningen worden uitgevoerd op een fitness toestel maar er zijn ook oefeningen die met een halter stang of eigen lichaamsgewicht uitgevoerd moeten worden. Het is van belang dat er tijdens het uitvoeren van de onderstaande oefeningen goed op de beschreven techniek/uitvoering wordt gelet. Elke oefening kan met een ...

Beoordeling

Wat vond je van dit artikel?

Gebruikers beoordeling: 4.95/5 ( 1 stemmen)
0

Bronnen & referenties

Delavier, F.2009. Krachttraining: een anatomische benadering. Baarn: Forte uitgevers.

Geef een Reactie

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*