Home » Fitness oefeningen » T-Bar row oefening

T-Bar row oefening


De T-Bar row. Hoe voer je deze oefening uit? Wat zijn de aandachtspunten van de T-Bar row? Lees snel verder voor de antwoorden op deze vragen.


De T-Bar row oefening. Een oefening waarbij gebruik wordt gemaakt van een halter stang. De oefening spreekt met name de bovenrug en bovenarmen aan. Het is belangrijk dat het bovenlichaam iets voorover is gekanteld en dat deze gefixeerd wordt tijdens de oefening. Hieronder staat de oefening uitgeschreven in de verschillende deelhandelingen.

Uitvoering

  1. Ga met je knieën ligt gebogen staan met de stang tussen je benen.
  2. Pak de handvatten vast en zorg ervoor dat je bovenlichaam zich in een hoek van 45° bevindt.
  3. Trek de stang omhoog totdat de schijf/gewicht je borst bijna raakt.
  4. Zak hierna gecontroleerd terug in de startpositie.

Aandachtspunten

  • Span je buik goed aan
  • Voer de oefening rustig uit.

Spieren die je met deze oefening traint

  • Monnikkap spier (M. trapezius)
  • Spierballen            (M. biceps brachii)
  • Schouders             (M.  Deltiod posterior)
De T-Bar row oefening. Een oefening waarbij gebruik wordt gemaakt van een halter stang. De oefening spreekt met name de bovenrug en bovenarmen aan. Het is belangrijk dat het bovenlichaam iets voorover is gekanteld en dat deze gefixeerd wordt tijdens de oefening. Hieronder staat de oefening uitgeschreven in de verschillende deelhandelingen. Uitvoering Ga met je ...

Beoordeling

Rug
Armen

Wat vond je van dit artikel?

Gebruikers beoordeling: 4.9/5 ( 2 stemmen)
93

Geef een Reactie

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*