Home » Fitness oefeningen » Buikspieren » Superman oefening

Superman oefening


Superman oefening
De superman oefening is een prima oefening voor de core-stability. Er wordt alleen gebruik gemaakt van het eigen lichaamsgewicht. Lees hieronder hoe je de oefening uit moet voeren.


De uitvoering

  1. Neem plaats op handen en knieën en adem in.
  2. Adem uit en steek je rechter arm uit en je linker been. Houdt dit een paar seconden vast
  3. Ga weer terug naar beginpositie.
  4. Strek nu het andere been en arm uit.

Aandachtspunten

  • Zorg dat je een rechte rug houdt.
  • Prober de romp zo stil mogelijk te houden
  • Strek arm en been goed uit.

Welke spiergroep train je?

De spiergroepen die met name aangesproken worden tijdens deze superman zijn:

  • Grote bilspier
  • Kleine bilspieren
  • Hamstring
  • Dieper gelegen stabilisatie spieren
De uitvoering Neem plaats op handen en knieën en adem in. Adem uit en steek je rechter arm uit en je linker been. Houdt dit een paar seconden vast Ga weer terug naar beginpositie. Strek nu het andere been en arm uit. Aandachtspunten Zorg dat je een rechte rug houdt. Prober de romp zo stil ...

Beoordeling

Onderrug
Buik

Wat vond je van dit artikel?

Gebruikers beoordeling: 4.71/5 ( 4 stemmen)
93

Geef een Reactie

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*