Side bend


Side bend
Ben je een beginnende sporter en wil je van die love handles af, dan is de side bend een uitstekende oefening voor jou! Lees hier over de uitvoering en aandachtspunten van de side bend


De uitvoering

  1. Ga rechtop staan ​​met een dumbell in de linkerhand (handpalmen naar de romp) en  de rechterhand in de zij. Plaats de voeten op schouderbreedte.
  2. Houdt de rug recht en je hoofd omhoog, buig alleen in de taille zo ver mogelijk naar rechts, houdt dit even vast en kom weer terug naar de beginpositie.
  3. Herhaal de beweging,  maar buigen naar links in plaats van naar rechts.
  4. Herhaal dit voor de aanbevolen hoeveelheid herhalingen en vervolgens de handen te veranderen.

Aandachtspunten

  1. Span je buik goed aan tijdens de oefening.
  2. Laat je arm hangen (ga niet mee bewegen).
  3. Houdt de rest van het lichaam zo stil mogelijk.

Welke spiergroep train je?

De spiergroepen die met name aangesproken worden tijdens de bend over zijn:

  • Grote buikspieren (M. rectus abdominis, M. obliquus abdominis)
  • M. quadratus lumborum
  • rugstrekker (M. erector spinea)

 

De uitvoering Ga rechtop staan ​​met een dumbell in de linkerhand (handpalmen naar de romp) en  de rechterhand in de zij. Plaats de voeten op schouderbreedte. Houdt de rug recht en je hoofd omhoog, buig alleen in de taille zo ver mogelijk naar rechts, houdt dit even vast en kom weer terug naar de beginpositie. Herhaal ...

Beoordeling

Wat vond je van dit artikel?

Gebruikers beoordeling: 4.09/5 ( 6 stemmen)
0

Geef een Reactie

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*