Home » Fitness oefeningen » Buikspieren » Russian Twist oefening

Russian Twist oefening


Russian Twist oefening
De russian twist. Hoe voer je deze oefening uit? Wat zijn de aandachtspunten van de russian twist? Lees snel verder voor de antwoorden op deze vragen.


De russian twist oefening is een uitermate geschikte oefening voor het trainen van de schuine buikspieren. Er vindt telkens een draai beweging plaats met het bovenlichaam waardoor de buikspieren in actie moeten komen. De oefening kan met een schijf of bal worden uitgevoerd. Hieronder staat de russian twist oefening uitgewerkt in een stappenplan.

Uitvoering

  1. Ga zitten op de grond met een bal in je handen.
  2. Je moet ervoor zorgen dat geen enkel ander deel van je lichaam contant heeft met de grond behalve je achterwerk.
  3. Ga nu met de bal van links naar rechts voor de romp langs.
  4. De bal tikt elke keer net niet de grond aan en ga dan weer terug naar de andere kant.

Aandachtspunten

  • Zorg dat je een goed balanseerd op je achterwerk
  • Span je buik goed aan
  • Maak de oefening zwaarder door de oefening sneller uit te voeren.
  • Maak het makkelijker door je voeten op de grond te plaatsen.

Spieren die je met deze oefening traint

  • Schuine buikspieren (M. obliquus abdominus)
  • Rechte buikspieren   (M. Rechtus abdominus)

 

De russian twist oefening is een uitermate geschikte oefening voor het trainen van de schuine buikspieren. Er vindt telkens een draai beweging plaats met het bovenlichaam waardoor de buikspieren in actie moeten komen. De oefening kan met een schijf of bal worden uitgevoerd. Hieronder staat de russian twist oefening uitgewerkt in een stappenplan. Uitvoering Ga ...

Beoordeling

Schuine buikspieren
Onderste buikspieren
Rechte buikspieren

Wat vond je van dit artikel?

Gebruikers beoordeling: 4.8/5 ( 5 stemmen)
80

Geef een Reactie

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*