Home » Fitness oefeningen » Borst » Push ups oefening

Push ups oefening


Push ups oefening
De push up. Hoe voer je deze oefening uit? Wat zijn de aandachtspunten en de veel gemaakte fouten bij de push up? Lees dit en nog veel meer over de fitness oefening push up in dit artikel.


Oefening

Iedereen maakt wel eens push ups. Het is oefening waar eigenlijk niets voor nodig is behalve je eigen lichaamsgewicht, dit maakt de push up zo’n populaire oefening. In dit artikel zal naar voren komen hoe je de oefening moet uitvoeren, wat eventuele variaties kunnen zijn en welke fouten er vaak gemaakt worden tijdens de push up oefening. Hieronder staan de deelhandelingen in een stappenplan uitgeschreven.

Uitvoering

  1. Ga met je handen en voeten op de grond staan met je gezicht richting de grond.
  2. Adem in en buig je armen tot je borstkas bijna de grond raakt.
  3. Druk hierna weer uit en strek je armen.
  4. Adem aan het einde van de beweging uit.

Aandachtspunten

  • Zorg dat de heupen gestrekt blijven.
  • Blijf naar de grond kijken.
  • Span je buikspieren aan door je navel in te trekken.

Spiergroepen die getraind worden met deze oefening

  • Borstspier (M. pectoralis major)
  • Triceps       (M. triceps)

Oefening Iedereen maakt wel eens push ups. Het is oefening waar eigenlijk niets voor nodig is behalve je eigen lichaamsgewicht, dit maakt de push up zo’n populaire oefening. In dit artikel zal naar voren komen hoe je de oefening moet uitvoeren, wat eventuele variaties kunnen zijn en welke fouten er vaak gemaakt worden tijdens de ...

Beoordeling

Borst
Armen
Schouders

Wat vond je van dit artikel?

Gebruikers beoordeling: 0.6/5 ( 1 stemmen)
80

Geef een Reactie

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*