Home » Fitness oefeningen » Buikspieren » Leg Raises oefening

Leg Raises oefening


Leg Raises oefening
De leg raise. Hoe voer je deze oefening uit? Wat zijn de aandachtspunten van de leg raise? Lees snel verder voor de antwoorden op deze vragen.


De naam van de leg raise oefening zegt het al, tijdens de leg raise oefening worden de benen tegelijk omhoog geheven. Om dit te doen wordt er een krachtsinspanning van je buikspieren gevraagd. Het is belangrijk dat de onderrug zoveel mogelijk op de grond gehouden wordt, zodat de rug niet hol trekt waardoor de buikspieren worden uitgeschakeld. Hieronder staat de leg raise oefening uitgeschreven in een stappenplan:

Uitvoering

  1. Ga plat op de grond liggen met je benen gestrekt.
  2. Zorg ervoor dat de rug contact houdt met de ondergrond.
  3. Adem in en hef je benen tot ongeveer 90°.
  4. Blaas uit en laat je benen rustig zakken.
  5. Kom weer terug in de startpositie.

Aandachtspunten

  • Voer de oefening rustig uit.
  • Span je buik goed aan zodat je onderrug in het matje blijft gedrukt
  • De oefening kan makkelijker door de benen wat te buigen.

Spieren die met de oefening getraind worden

  • Rechte buikspieren – onderste deel.  (M. rectus abdominus)
De naam van de leg raise oefening zegt het al, tijdens de leg raise oefening worden de benen tegelijk omhoog geheven. Om dit te doen wordt er een krachtsinspanning van je buikspieren gevraagd. Het is belangrijk dat de onderrug zoveel mogelijk op de grond gehouden wordt, zodat de rug niet hol trekt waardoor de buikspieren ...

Beoordeling

Onderste buikspieren
Rechte buikspieren
Schuine buikspieren

Wat vond je van dit artikel?

Gebruikers beoordeling: 4.95/5 ( 2 stemmen)
78

Geef een Reactie

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*