Home » Fitness oefeningen » Lat Pulldown (front) oefening

Lat Pulldown (front) oefening


De Lat Pulldown. Hoe voer je deze oefening uit? Wat zijn de aandachtspunten van de Lat Pulldown? Lees snel verder voor de antwoorden op deze vragen.


De lat pulldown. Dit is een oefening die uit wordt gevoerd op een toestel. De oefening spreekt met name de bovenrug en bovenarm spieren aan. De stang wordt niet in de nek getrokken maar juist richting het borstbeen (front). Hieronder staat de oefening uitgeschreven in de verschillende deelhandelingen

Uitvoering

  1. Ga op het toestel zitten en plaats je benen onder het rolkussen.
  2. Pak de stang breed vast en adem in.
  3. Trek de stang naar het bovenste deel van je borst en zorg ervoor dat je ellebogen naar achteren gaan.
  4. Adem aan het einde van de beweging uit.
  5. Komt gecontroleerd terug in de startpositie en adem in.

Aandachtspunten

  • Zorg dat je rechtop zit.
  • Span je buik aan.
  • Zorg dat er constant spanning op de spieren blijft door de gewichten niet weer op elkaar te laten komen.

Spieren die je met deze oefening traint

  • Grote rugspier (M. latissimus dorsi)
  • Spierballen        (M. biceps brachii)
De lat pulldown. Dit is een oefening die uit wordt gevoerd op een toestel. De oefening spreekt met name de bovenrug en bovenarm spieren aan. De stang wordt niet in de nek getrokken maar juist richting het borstbeen (front). Hieronder staat de oefening uitgeschreven in de verschillende deelhandelingen Uitvoering Ga op het toestel zitten en ...

Beoordeling

Rug
Armen

Wat vond je van dit artikel?

Gebruikers beoordeling: 4.8/5 ( 1 stemmen)
90

Geef een Reactie

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*