Home » Fitness oefeningen » Borst » Incline press oefening

Incline press oefening


De incline press. Hoe voer je deze oefening uit? Wat zijn de aandachtspunten en de veel gemaakte fouten bij de incline press? Lees dit en nog veel meer over de fitness oefening incline press in dit artikel.


Oefening

De incline press is een variatie van de nummer 1 oefening: Bench press. Omdat de incline press ook vaak wordt gekozen in de sportscholen heeft ook de incline press een apart plekje gekregen in onze top 10! Het verschil met de normale bench press is de hellingshoek van de bank, deze staat omhoog waardoor de nadruk op de bovenste delen van de borstspier komt te liggen. De oefening kan op verschillende manieren uitgevoerd worden maar over het algemeen wordt de oefening uitgevoerd met een halter en een bankje.

Uitvoering

  1. Ga op de bank liggen met de rugleuning tussen de 45° en 60°.
  2. Pak de stang onderhands vast en laat hem zakken tot aan de bovenzijde van het borstbeen.
  3. Strek hierna je armen en adem gelijktijdig uit.

Aandachtspunten:

  • Span je buikspieren aan
  • Zorg dat de polsen rechts blijven tijdens de oefening
  • Zak in tot de ellebogen ongeveer in een hoek van 90 graden staan.

Spiergroepen die getraind worden met de oefening

  • Bovenste deel grote borstspier  (M. pectoralis major)
  • Triceps
  • Voorkant schouder                         (M. deltoid anterior)
Oefening De incline press is een variatie van de nummer 1 oefening: Bench press. Omdat de incline press ook vaak wordt gekozen in de sportscholen heeft ook de incline press een apart plekje gekregen in onze top 10! Het verschil met de normale bench press is de hellingshoek van de bank, deze staat omhoog waardoor ...

Beoordeling

Borst
Schouders
Armen

Wat vond je van dit artikel?

Gebruikers beoordeling: Wees de eerste!
83

Geef een Reactie

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*