Home » Fitness oefeningen » Borst » Incline dumbell fly

Incline dumbell fly


Incline dumbell fly. Hoe voer je deze oefening uit? Wat zijn de aandachtspunten en de veel gemaakte fouten bij deze oefening ? Lees dit en nog veel meer over de fitness oefening Incline dumbell fly in dit artikel.


Uitvoering

  1. Ga op de bank liggen met de rugleuning omhoog.
  2. Pak de dumbells en strek je armen boven je borstkas.
  3. Laat de dumbells gelijkmatig zakken tot horizontale positie, de armen zijn licht gebogen.
  4. Breng de dumbells hierna weer terug in startpositie en adem uit.

Aandachtspunten

  • Houd en lichte buiging in de ellebogen tijden de oefening.
  • Houd de polsen recht en naar binnen gedraaid tijdens de oefening.
  • Ga weer terug naar de beginpositie wanneer de bovenarm horizontaal staan op het lichaam.
  • Dumbells mogen elkaar niet raken bij het teruggaan naar de beginpositie.

Spiergroep die getraind wordt met deze oefening

  • Grote borstspier (M. pectoralis major)
Uitvoering Ga op de bank liggen met de rugleuning omhoog. Pak de dumbells en strek je armen boven je borstkas. Laat de dumbells gelijkmatig zakken tot horizontale positie, de armen zijn licht gebogen. Breng de dumbells hierna weer terug in startpositie en adem uit. Aandachtspunten Houd en lichte buiging in de ellebogen tijden de oefening. ...

Beoordeling

Wat vond je van dit artikel?

Gebruikers beoordeling: 4.85/5 ( 1 stemmen)
0

Geef een Reactie

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*