Home » Fitness oefeningen » Hyperextension oefening

Hyperextension oefening


De hyperextension. Hoe voer je deze oefening uit? Wat zijn de aandachtspunten van de hyperextension? Lees snel verder voor de antwoorden op deze vragen.


De hyperextension is een oefening voor de lage rugspieren. De hyperextension wordt over het algemeen uitgevoerd op een toestel maar kan ook uitgevoerd worden met andere hulpmiddelen (zoals een swissball). Het is belangrijk dat de rug hol gehouden wordt tijdens de oefening. Hieronder staat de hyperextension oefening uitgeschreven in deelhandelingen.

Uitvoering

  1. Ga op je buik op de bank liggen met het hele bovenlichaam buiten het kussen.
  2. Klem je enkels onder de kussens.
  3. Buig je bovenlichaam voorover.
  4. Kom hierna weer in horizontale positie.

Aandachtspunten

  • Zorg dat het bankje niet te hoog zit zodat je goed kan buigen vanuit de heupen
  • Houd je rug recht en span je buik aan.
  • Je kan de oefening zwaarder maken door gewicht vast te houden.

Spieren die je met deze oefening traint

  • Grote rugstrekker (M. erector spinea)
  • grote bilspier          (M. gluteus maximus)
De hyperextension is een oefening voor de lage rugspieren. De hyperextension wordt over het algemeen uitgevoerd op een toestel maar kan ook uitgevoerd worden met andere hulpmiddelen (zoals een swissball). Het is belangrijk dat de rug hol gehouden wordt tijdens de oefening. Hieronder staat de hyperextension oefening uitgeschreven in deelhandelingen. Uitvoering Ga op je buik ...

Beoordeling

Rug

Wat vond je van dit artikel?

Gebruikers beoordeling: 4.15/5 ( 1 stemmen)
100

Geef een Reactie

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*