Home » Fitness oefeningen » Buikspieren » Decline Crunch

Decline Crunch


Decline Crunch
Is de normale crunch niet zwaar genoeg, probeer dan de decline crunch. Deze zware buikspier oefening is een must om je buikspieren in top conditie te krijgen.


Uitvoering

  1. Klem je  benen aan het einde van de  decline  bank en ga liggen.
  2. Plaats je handen aan beide kanten van je hoofd, de ellebogen wijzen naar buiten. 
  3. Maak de crunch omhoog.
  4. Houdt de einduitslag even vast en laat het bovenlichaam weer rustig zakken naar uitgangspositie
  5. Herhaal dit voor de aanbevolen hoeveelheid herhalingen.

Aandachtspunten

  1.  Blijft tijdens de oefening naar het plafon kijken
  2. Voer de beweging rustig uit.
  3. Zorg dat je optimaal de buikspieren belast door de heupen tijdens de oefening niet te buigen.

Spiergroepen die je met deze oefening traint

  • Rechte buikspieren ( M. rectus abdominis)
  • heupstrekker             ( Mm. iliop soas)
Uitvoering Klem je  benen aan het einde van de  decline  bank en ga liggen. Plaats je handen aan beide kanten van je hoofd, de ellebogen wijzen naar buiten.  Maak de crunch omhoog. Houdt de einduitslag even vast en laat het bovenlichaam weer rustig zakken naar uitgangspositie Herhaal dit voor de aanbevolen hoeveelheid herhalingen. Aandachtspunten  Blijft ...

Beoordeling

Wat vond je van dit artikel?

Gebruikers beoordeling: 3.59/5 ( 8 stemmen)
0

Geef een Reactie

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*