Home » Fitness oefeningen » Buikspieren

Buikspieren

Side bend

De uitvoering Ga rechtop staan ​​met een dumbell in de linkerhand (handpalmen naar de romp) en  de rechterhand in de zij. Plaats de voeten op schouderbreedte. Houdt de rug recht en je hoofd omhoog, buig alleen in de taille zo ver mogelijk naar rechts, houdt dit even vast en kom weer terug naar de beginpositie. Herhaal de beweging,  maar buigen naar ... Lees meer »

Decline Crunch

Uitvoering Klem je  benen aan het einde van de  decline  bank en ga liggen. Plaats je handen aan beide kanten van je hoofd, de ellebogen wijzen naar buiten.  Maak de crunch omhoog. Houdt de einduitslag even vast en laat het bovenlichaam weer rustig zakken naar uitgangspositie Herhaal dit voor de aanbevolen hoeveelheid herhalingen. Aandachtspunten  Blijft tijdens de oefening naar het ... Lees meer »

Superman oefening

De uitvoering Neem plaats op handen en knieën en adem in. Adem uit en steek je rechter arm uit en je linker been. Houdt dit een paar seconden vast Ga weer terug naar beginpositie. Strek nu het andere been en arm uit. Aandachtspunten Zorg dat je een rechte rug houdt. Prober de romp zo stil mogelijk te houden Strek arm ... Lees meer »

Crunch: knieën in 90 graden

Uitvoering Neem in ruglig plaats op de grond. Buig zowel de knieën als heupen naar 90 graden . De handen worden aan de zijkant van het hoofd geplaatst. Rustig zover mogelijk opkomen. Houd de eindpositie een moment vast. Rustig terug naar de beginpositie. Aandachtspunten Tijdens de oefening blijven de schouderbladen van de grond. Voer de oefening rustig uit. Kijk tijdens ... Lees meer »

Top 10 Buikspier oefeningen

Top 10 oefeningen voor je buikspieren Deze oefeningen zijn allen uit te voeren in praktisch elk fitnesscentra. Veel van deze oefeningen worden uitgevoerd op een fitness toestel maar er zijn ook oefeningen die met een halter stang, swiss ball of eigen lichaamsgewicht uitgevoerd moeten worden. Het is van belang dat er tijdens het uitvoeren van de onderstaande oefeningen goed op ... Lees meer »

Crunch oefening

De crunch oefening is één van de meest gebruikte buikspieroefeningen in de sportschool. Je voert de oefening gemakkelijk uit en er kan weinig fout gaan. Toch zijn er een aantal dingen waarop je moet letten tijdens het uitvoeren van de crunch. Uitvoering Neem in ruglig plaats op de grond. De handen worden aan de zijkant van het hoofd geplaatst. Kom ... Lees meer »

Bicycle crunch oefening

De bicycle crunch is een gemakkelijk uit te voeren buikspier oefening. In veel sportscholen is dit de populairste oefening in de buikspierkwartieren en schema’s mede hierdoor staat de bicycle crunch op nummer 1 in onze top10 buikspier oefeningen. De bicycle crunch is thuis gemakkelijk uit te voeren en kan op ieder niveau ingezet worden. De oefening wordt uitgevoerd met het eigen ... Lees meer »

Swiss bal sit up oefening

Bij het uitvoeren van de swiss bal sit up wordt er gebruikt gemaakt van een swissbal. Meer informatie over deze swissball kun je hier vinden. De swiss bal sit up is een goede oefening voor het trainen van de rechte buikspieren. Doordat de oefening op een swissbal wordt uitgevoerd creëer je enige disbalans waardoor de oefening lastiger uit te voeren ... Lees meer »

Hoover oefening

De hoover oefening is een statische oefening voor de romp waarbij het belangrijk is dat een bepaalde houding lang volgehouden kan worden. Tijdens de hoover oefening is het belangrijk dat het lichaam zo recht mogelijk is. Deze uitgangshouding kun je creëren door de romp spieren goed aan te spannen en samen te laten werken. De oefening kan eigenlijk overal uitgevoerd ... Lees meer »

Side hoover

De side hoover oefening is een statische oefening voor de romp waarbij het belangrijk is dat een bepaalde houding lang volgehouden kan worden. De side hoover is een afgeleide variant van de normale hoover. Tijdens de side hoover oefening is het belangrijk dat het lichaam zo recht mogelijk is. Deze uitgangshouding kun je creëren door de romp spieren goed aan ... Lees meer »