Borst

Incline dumbell fly

Uitvoering Ga op de bank liggen met de rugleuning omhoog. Pak de dumbells en strek je armen boven je borstkas. Laat de dumbells gelijkmatig zakken tot horizontale positie, de armen zijn licht gebogen. Breng de dumbells hierna weer terug in startpositie en adem uit. Aandachtspunten Houd en lichte buiging in de ellebogen tijden de oefening. Houd de polsen recht en ... Lees meer »

High cable chest fly

Uitvoering Ga met beiden voeten op heupbreedte en voor elkaar  tussen het apparaat staan. Spreid je armen en pak de handvatten vast. Adem uit en breng de handen naar elkaar toe. Kom weer rustig terug in de startpositie tot de ellebogen iets voorbij je de rug zijn en adem in. Aandachtspunten Houd het bovenlichaam zo stil mogelijk. Maak zo weinig mogelijk beweging ... Lees meer »

Cable fly low

Uitvoering Ga met beiden voeten op heupbreedte en voor elkaar  tussen het apparaat staan. Spreid je armen en pak de handvatten vast. Adem uit en breng de handen naar elkaar toe. Kom weer rustig terug in de startpositie tot de ellebogen iets voorbij je de rug zijn en adem in. Aandachtspunten Houd het bovenlichaam zo stil mogelijk. Maak zo weinig mogelijk beweging ... Lees meer »

Incline chest press

Oefening Ga op het toestel zitten en plaats je handen om de handvatten. Duw het gewicht naar voren en adem uit. Kom hierna terug in de startpositie en adem in. Aandachtspunten: Stel de hoogte in zodat de handvatten op okselhoogte zitten. Span je buikspieren aan. Zorg dat de polsen rechts blijven tijdens de oefening Houd bij het uitstrekken aan het ... Lees meer »

One arm dumbell bench press

Uitvoering Ga op de bank liggen met de rugleuning helemaal horizontaal. Breng de dumbells met gestrekte armen boven de borst Laat 1 dumbell zakken tot de ellebogen ongeveer in 90 graden staat en adem in. Blaas uit en breng de arm weer terug naar beginpositie. Doe hetzelfde met de andere arm. Aandachtspunten: Span je buikspieren aan. Zorg dat de polsen ... Lees meer »

Top 10 Fitness oefeningen Borst

Veel van deze oefeningen worden uitgevoerd op een fitness toestel maar er zijn ook oefeningen die met een halter stang of eigen lichaamsgewicht uitgevoerd moeten worden. Het is van belang dat er tijdens het uitvoeren van de onderstaande oefeningen goed op de beschreven techniek/uitvoering wordt gelet. Elke oefening kan met een andere intensiteit-rust verhouding worden uitgevoerd, meer hierover lees je in ... Lees meer »

Push ups oefening

Oefening Iedereen maakt wel eens push ups. Het is oefening waar eigenlijk niets voor nodig is behalve je eigen lichaamsgewicht, dit maakt de push up zo’n populaire oefening. In dit artikel zal naar voren komen hoe je de oefening moet uitvoeren, wat eventuele variaties kunnen zijn en welke fouten er vaak gemaakt worden tijdens de push up oefening. Hieronder staan ... Lees meer »

Vertical butterfly machine

Oefening Vertical butterfly is een geïsoleerde oefening voor de borstspier. De vertical butterfly wordt uitgevoerd op een toestel die ingesteld moet worden. Hieronder staan de deelhandelingen in een stappenplan uitgeschreven. Uitvoering Ga op het apparaat zitten, spreid je armen en buig je ellebogen zoals op de foto. Adem in en breng de armen naar elkaar toe, adem aan het einde ... Lees meer »

Incline press oefening

Oefening De incline press is een variatie van de nummer 1 oefening: Bench press. Omdat de incline press ook vaak wordt gekozen in de sportscholen heeft ook de incline press een apart plekje gekregen in onze top 10! Het verschil met de normale bench press is de hellingshoek van de bank, deze staat omhoog waardoor de nadruk op de bovenste ... Lees meer »

Incline dumbell press oefening

Oefening De incline dumbell press is een variatie van de dumbell press. Omdat deze oefening ook vaak gekozen wordt staat hij wel apart in onze top 10! Het enige wat je nodig hebt zijn twee dumbells en een bankje. De incline dumbell press lijkt veel op de chest press echter wordt de chest press op een toestel uitgevoerd en zit ... Lees meer »