Home » Fitness oefeningen » Bent over side raise oefening

Bent over side raise oefening


Bent over side raise oefening
De side raise. Hoe voer je deze oefening uit? Wat zijn de aandachtspunten van de side raise? Lees snel verder voor de antwoorden op deze vragen.


De bent over side raise is een oefening voor met name het middelste en achterste gedeelte van de schouderspieren. De oefening wordt uitgevoerd met twee dumbells maar kan ook uitgevoerd worden met een kabel. Het is belangrijk dat het bovenlichaam iets voorover is gekanteld en tijdens de oefening gefixeerd wordt.

Uitvoering ( Deze oefening kan zowel staand als zittend uitgevoerd worden).

  1. Ga staan en buig je bovenlichaam voorover.
  2. Houd in beide handen een dumbell en buig je ellebogen licht.
  3. Adem in en breng je armen tot horizontale positie.
  4. Adem aan het einde van de beweging uit.
  5. Kom terug in de startpositie en voer de oefening opnieuw uit.

Aandachtspunten

  • Zorg dat je tijdens de oefening een rechte rug houdt.
  • Voer de oefening rustig uit.

Spieren die je met deze oefening traint

  • Schouders (M.deltoid)
  • rug                (M. trapezius)
  • M. rhombiodeus
De bent over side raise is een oefening voor met name het middelste en achterste gedeelte van de schouderspieren. De oefening wordt uitgevoerd met twee dumbells maar kan ook uitgevoerd worden met een kabel. Het is belangrijk dat het bovenlichaam iets voorover is gekanteld en tijdens de oefening gefixeerd wordt. Uitvoering ( Deze oefening kan zowel ...

Beoordeling

Schouders
Rug

Wat vond je van dit artikel?

Gebruikers beoordeling: 4.75/5 ( 1 stemmen)
90

Geef een Reactie

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*