Home » Fitness oefeningen » Barbell Row oefening

Barbell Row oefening


De barbell row. Hoe voer je deze oefening uit? Wat zijn de aandachtspunten van de barbell row? Lees snel verder voor de antwoorden op deze vragen.


De barbell row. Zoals de naam al zegt wordt deze oefening met een halter stang uitgevoerd. De technische uitvoering van deze oefening is lastig om aan te leren maar als je hem eenmaal door hebt kan het een erg waardevolle oefening zijn voor de bovenrug en bovenarm spieren. Het is belangrijk dat het bovenlichaam iets voorover is gekanteld en tijdens de oefening gefixeerd is. Hieronder staan de deelhandelingen van de oefening uitgeschreven in een stappenplan.

Uitvoering

  1. Pak de halterstang bovenhands/onderhands (hangt ervan af waar je het accent wil leggen) vast.
  2. Ga met licht gebogen knieën stevig staan en buig je bovenlichaam ongeveer in een hoek van 45° voorover.
  3. Span je buikspieren goed aan en breng de stang richting je navel, let hierbij op dat de rug niet bol trekt.
  4. Kom terug in de startpositie en adem uit.

Aandachtspunten

  • Span je buik goed aan
  • Wanneer je zwaarder gaat trainen kan je de greep verstevigen door met 1 hand in de pols te kijken en de ander niet.
  • Voer de oefening rustig uit.

Spieren die je met deze oefening traint

  • Monnikkap spier (M. trapezius)
  • Spierballen            (M. biceps brachii)
  • Schouders             (M.  Deltiod posterior)
De barbell row. Zoals de naam al zegt wordt deze oefening met een halter stang uitgevoerd. De technische uitvoering van deze oefening is lastig om aan te leren maar als je hem eenmaal door hebt kan het een erg waardevolle oefening zijn voor de bovenrug en bovenarm spieren. Het is belangrijk dat het bovenlichaam iets ...

Beoordeling

Rug
Armen

Wat vond je van dit artikel?

Gebruikers beoordeling: Wees de eerste!
90

Geef een Reactie

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*