Home » Fitness oefeningen » Back extension oefening

Back extension oefening


De back extension. Hoe voer je deze oefening uit? Wat zijn de aandachtspunten van de back extension? Lees snel verder voor de antwoorden op deze vragen.


De back extension is een oefening voor de onderrug regio. De oefening wordt uitgevoerd op een toestel waarbij de instellingen van het toestel belangrijk zijn. Hieronder staat de oefening uitgeschreven in deelhandelingen.

Uitvoering

  1. Ga op het apparaat zitten met je bovenlichaam voorover en de rol tegen je schouderbladen aan.
  2. Adem uit en druk het gewicht naar achteren, je strekt je rug.
  3. Kom hierna gecontroleerd terug in de beginpositie.

Aandachtspunten

  • Houd tijdens de oefening de nek in het verlengde van de rug. Kijk dus niet omhoog of naar voren.
  • Zorg dat je constant spanning op de spier houdt door de gewicht van elkaar te houden.
  • Span je buik aan.

Spieren die je met deze oefening traint

  • Grote rugstrekker (M. erector spinea)
  • grote bilspier          (M. gluteus maximus)
De back extension is een oefening voor de onderrug regio. De oefening wordt uitgevoerd op een toestel waarbij de instellingen van het toestel belangrijk zijn. Hieronder staat de oefening uitgeschreven in deelhandelingen. Uitvoering Ga op het apparaat zitten met je bovenlichaam voorover en de rol tegen je schouderbladen aan. Adem uit en druk het gewicht ...

Beoordeling

Rug

Wat vond je van dit artikel?

Gebruikers beoordeling: Wees de eerste!
100

Geef een Reactie

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*