Home » Fitness oefeningen » Arnold press oefening

Arnold press oefening


Arnold press oefening
De arnold press. Hoe voer je deze oefening uit? Wat zijn de aandachtspunten en de veel gemaakte fouten bij deze oefening? Lees dit en nog veel meer over de fitness oefening arnold press in dit artikel.


Uitvoering

  1. Ga rechtop op het bankje zitten.
  2. De armen zijn gebogen en de ellebogen naar voren.
  3. Pak de dumbells onderhands vast.
  4. Adem in en strek de armen omhoog.
  5. Tijdens het strekken draai je polsen 90° zodat de handpalmen naar voren wijzen.
  6. Adem aan het einde van de beweging uit.

Aandachtspunten

  • Houd het boven lichaam zo stil mogelijk.
  • Blijf tijdens de oefening rechtop zitten

Spiergroepen die met deze oefening getraind worden

  • Schouders              (M. deltoid)
Uitvoering Ga rechtop op het bankje zitten. De armen zijn gebogen en de ellebogen naar voren. Pak de dumbells onderhands vast. Adem in en strek de armen omhoog. Tijdens het strekken draai je polsen 90° zodat de handpalmen naar voren wijzen. Adem aan het einde van de beweging uit. Aandachtspunten Houd het boven lichaam zo ...

Beoordeling

Schouders
Armen
Armen

Wat vond je van dit artikel?

Gebruikers beoordeling: 5/5 ( 1 stemmen)
85

Geef een Reactie

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*