Home » Fitness oefeningen

Fitness oefeningen

Side bend

De uitvoering Ga rechtop staan ​​met een dumbell in de linkerhand (handpalmen naar de romp) en  de rechterhand in de zij. Plaats de voeten op schouderbreedte. Houdt de rug recht en je hoofd omhoog, buig alleen in de taille zo ver mogelijk naar rechts, houdt dit even vast en kom weer terug naar de beginpositie. Herhaal de beweging,  maar buigen naar ... Lees meer »

Decline Crunch

Uitvoering Klem je  benen aan het einde van de  decline  bank en ga liggen. Plaats je handen aan beide kanten van je hoofd, de ellebogen wijzen naar buiten.  Maak de crunch omhoog. Houdt de einduitslag even vast en laat het bovenlichaam weer rustig zakken naar uitgangspositie Herhaal dit voor de aanbevolen hoeveelheid herhalingen. Aandachtspunten  Blijft tijdens de oefening naar het ... Lees meer »

Superman oefening

De uitvoering Neem plaats op handen en knieën en adem in. Adem uit en steek je rechter arm uit en je linker been. Houdt dit een paar seconden vast Ga weer terug naar beginpositie. Strek nu het andere been en arm uit. Aandachtspunten Zorg dat je een rechte rug houdt. Prober de romp zo stil mogelijk te houden Strek arm ... Lees meer »

Lying dumbbell triceps extension

Uitvoering Ga liggen met dumbbell in de handen. Plaats de dumbbell schuin achter  het hoofd  en adem in. Adem uit en stek de ellebogen. Houd even vast en kom terug naar de beginpositie. Aandachtspunten Houd de ellebogen langs het hoofd Probeer zo min mogelijk beweging te maken met de bovenarmen. Spieren die je met deze oefening traint M. triceps brachii Lees meer »

Seated dumbbell triceps extension

Uitvoering Ga zitten met dumbell in de handen. Plaats de dumbbell schuin achter  het hoofd  en adem in. Adem uit en stek de ellebogen. Houd even vast en kom terug naar de beginpositie. Aandachtspunten Houd de ellebogen langs het hoofd Probeer zo min mogelijk beweging te maken met de bovenarmen. Blijf rechtop zitten span je buikspieren aan. Spieren die je ... Lees meer »

Standing dumbbell triceps extension

Uitvoering Ga staan met dumbell in de handen. Plaats de dumbbell schuin achter  het hoofd  en adem in. Adem uit en stek de ellebogen. Houd even vast en kom terug naar de beginpositie. Aandachtspunten Houd de ellebogen langs het hoofd Probeer zo min mogelijk beweging te maken met de bovenarmen. Blijf rechtop staan en span je buikspieren aan. Spieren die ... Lees meer »

Kickback oefening

Uitvoering  Plaats één hand op de bank en pak met de ander de dumbell vast. Zorg ervoor dat je rug recht is tijdens de oefening. Houd je bovenarm in horizontale positie langs je lichaam en buig je onderarm. Adem in en strek je arm. Adem aan het einde van de beweging uit. Aandachtspunten Zorg dat je rug recht blijft tijdens ... Lees meer »

Triceps pushdown machine oefening

Uitvoering  Ga zitten op de stoel en pak de handvatten vast. Zorg ervoor dat je rug tegen de leuning rust en adem in Adem uit en druk de handvatten naar beneden. Adem in en kom weer terug naar de beginpositie Aandachtspunten Zorg dat de ellebogen in de zij blijven. Span je buikspieren aan. Zorg dat er spanning op de spier ... Lees meer »

Reverse dumbbell biceps curl oefening

Uitvoering Ga staan met de dumbbells in je handen met een bovenhandse greep, de armen zijn gestrekt en adem in. Adem uit en breng de dumbbells omhoog door de ellebogen te buigen. Ga weer rustig terug naar de beginpositie Aandachtspunten Houd de ellebogen in de zij en maak de beweging door de onderarm omhoog te brengen. Span je buik goed ... Lees meer »

Close grip barbell biceps curl oefening

Uitvoering Ga staan met de barbell in je handen, de armen zijn gestrekt en adem in. Adem uit en breng de barbell omhoog door de ellebogen te buigen. Ga weer rustig terug naar de beginpositie Aandachtspunten Laat een vuist tussen de handen. Houd de ellebogen in de zij en maak de beweging door de onderarm omhoog te brengen. Span je ... Lees meer »